I slutningen af 1950'erne og gennem 1960'erne gik en mand rundt i USA og revnoverende ældre slidte både. Det var hårdt arbejde - og som en god mand der kunne holde til lidt at hvert nød han (ofte) en lille bitter dram. Jägermeister var hans klare favorit. Tiden gik - og mandens evner med de gamle både blev bedre og bedre så gode at han i 1973 startede en bådeværft, der skulle bygge både. Men hvad skulle det hedde. Manden kiggede sig omkring, tog en Jägermeister - og Hunter Marine Cooperation var født. (Det startede godt nok som Luhrs Cooperation - men min historie er bedre haha)
Hunter har siden starten været ret fokuserede på at konstruere designe både der gør det nemt at være sejler. Altså både der er virkelig nemme at håndtere, og for nærmest enhver kaptajn til at se godt ud i havnen. Tvivlsomt er mere om de vinder kapsejladser, og igen måske - for de sejler faktisk markant bedre end de har ry for.
En ting der gør denne Hunter 36 usædvanlig nem at håndtere er B&R riggen, som Hunter selv har innoveret og intergreret. En kæmpe fordel ved B&R rig er fraværet af en hækstag, som gør det markant nemmere at sejle single- eller shorthand (altså være lidt for få sejlere ombord), men også at det er en usædvanlig stabil rig specielt i kraftigere vind. Her giver Y-formationen i toppen giver langt færre svingninger i masten og derfor en mere stabil oplevelse af vindstød og sejlads.
Ned i båden er der PLADS. Altså virkelig. Her er plads og rummelighed. Om I er 2, 4 eller 6 person betyder ikke alverden - det er tydeligt at denne Legend er designet med komfort for øje og står ved det. Gode sovepladser med plads til voksne mennesker og en meget rummelig salon midtskibs med pantry.
Cockpittet er ikke meget anderledes. Igen mødes du af plads og rummelighed - og med det udstyr der er her, blandt andet en meget anvendt og brugbart selvstyrer er her ikke megen grund til ikke at tage på aftenture og weekend sejlader med denne båd.
En af de fede ting ved en Hunter 36 Legend er bom-bøjlen. Den sikrer at man aldrig får bommen i hovedet, hverken i havnen eller under sejlads - og den gør det nemt at trimme når man sejler singlehand ...
Udstyrsniveauet for S/Y Wilma har et fint niveau. Der er bl.a. installeret bovpropel, ankerspil og cockpittelt. For mere info vedr. udstyr, se under "SPECIFIKATION" på hjemmesiden.
Båden kan besigtiges på Fyn, og du aftaler besigtigelse med bådmægler Tobias Schmidt Larsen fra BOATERY på tlf. +45 7730 0677 eller mail info@boatery.dk
0
Årgang | 2007 |
---|---|
Motor | Yanmar 3YM30 |
Brændstof | Diesel |
Længde (m) | 11.96 |
Bredde (m) | 3.76 |
Dybgang (m) | 2.10 |
Vægt (kg) | 5500 |
Skrog | Glasfiber |
Antal køjepladser | 7 |
Land | Danmark |
Lokation | Fyn |
Giv et uforpligtende bud på denne båd. Dit bud er IKKE et bindende tilbud om køb, ligesom sælger ikke er forpligtet til at acceptere prisen.
Har du spørgsmål til køb eller salg af båd, så glæder vi os til at høre fra dig. Du kan fange os på telefon, mail eller via nedenstående kontaktformular.
BOATERY ApS
Agnetevej 5
DK-3300 Frederiksværk
CVR 37610437
Kære alle; kunder, følgere, bådejere mv.I ønskes alle en dejlig påske med dem, der står jer nær. Forhåbenligt nyder I en god påskefrokost, får sejlet et klargjort båden til sæsonen.Vi ses lige pludseligt på havnen eller på vandet🐣🐇⛵️🛥️ ... Læs mereSe mindre
1 CommentsKommenter på Facebook
På lørdag holder Holbæk Marina auktion på efterladte både. ... Læs mereSe mindre
1 CommentsKommenter på Facebook
Der er gang salget hos BOATERY for tiden. Og er der noget vi elsker mere end noget andet, så er det, når vi kan sætte SOLGT på bådene.OG netop det kan vi gøre på:Elan 31/33 - Solgt til dansk køber 🇩🇰Luffe 40 - Solgt til dansk køber 🇩🇰Bavaria 38 - Solgt til belgisk køber 🇧🇪Stort tillykke med handlerne til både sælgere og købere.Pssssst...... vi kan også sælge DIN båd. Klik på nedenstående link, og du er skridt nærmere et godt bådsalg med BOATERYboatery.dk/saelg-din-baad/#bådsalg #elan #luffe40 #bavaria38 ... Læs mereSe mindre
0 CommentsKommenter på Facebook